Διάγνωση
ΠΕΣΚΑ
ΖΑΧΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΙΧΑΗΛ

Η τεχνολογική εξέλιξη στα οχήματα έχει δημιουργήσει μια ανάγκη για σωστή διάγνωση στα περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα τους.Η σύγχρονη ηλεκτρολογική & ηλεκτρονική υποδομή των οχημάτων σήμερα ελέγχει σχεδόν όλες τις λειτουργίες των επιμέρους συστημάτων σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Η επιτήρηση της λειτουργίας των επιμέρους συστημάτων σε ένα όχημα, αυτόματα σημαίνει τον αυτοέλεγχο και την καταγραφή των βλαβών, οι οποίες παρουσιάζονται σε κάποιο σύστημα.
Το κεντρικό σύστημα ελέγχου των οχημάτων είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο με τη βοήθεια του κεντρικού ηλεκτρονικού εγκεφάλου (ECU) καθώς και μια σειρά περιφερειακών ηλεκτρονικών εγκεφάλων, οι οποίοι συνεργάζονται με τον κεντρικό εγκέφαλο του οχήματος, επιτηρούν όλες τις λειτουργίες των επιμέρους συστημάτων στα οχήματα.

Οι εγκέφαλοι των συστημάτων έχουν μία ή και δύο μνήμες αποθήκευσης των βλαβών οι οποίες μπορούν να διαβαστούν με τη διαγνωστική συσκευή και στη συνέχεια να προχωρήσει ο τεχνικός στην επισκευή.
Επίσης μια νέα εποχή για τον χώρο της διάγνωσης ξεκινά με την E-OBD. Με τη διάγνωση E-OBD μπορούμε να διαγνώσουμε οποιοδήποτε όχημα κατασκευής τέλους 2000 και νεότερο.
Το σύστημα E-OBD ( European Οn board diagnostics) δηλαδή διαγνωστικός έλεγχος επί του αυτοκινήτου αφορά την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με την οποία υποχρεούνται όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη να έχουν κοινό σύστημα ελέγχου (αρχής γενομένης από 1/1/2001 για τα επιβατικά οχήματα βενζίνης , με επέκταση μέχρι το 2005 και για diesel και LPG) για εκείνα μόνο τα συστήματα του οχήματος που εμπλέκονται / συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την συμπεριφορά του οχήματος ως προς τους ρύπους .

Πιο αναλυτικά η ΕOBD υποχρεώνει την κεντρική μονάδα του αυτοκινήτου να επιτηρεί όλα τα εμπλεκόμενα συστήματα υπεύθυνα για τους ρύπους καταγράφοντας συνεχώς την απόδοση του καταλύτη, την απώλεια σπινθήρα, το σύστημα EVAP, το δευτερεύον σύστημα αέρα, τον αισθητήρα Ο2 για τις εναλλαγές του ανά μονάδα χρόνου το σύστημα EGR και γενικά όλα τα συστήματα που μπορεί να έχουν επίπτωση στους ρύπους του οχήματος.

Είναι λοιπόν δυνατόν να δούμε όλη την διαχείριση του κινητήρα εάν είμαστε σε θέση να επικοινωνήσουμε με το όχημα.