Αντλίες Πετρελαίου
ΠΕΣΚΑ
ΖΑΧΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΙΧΑΗΛ
 
   
Την ιδέα του πετρελαιοκινητήρα ανέπτυξε ο Rudolf Diesel το 1892, οπότε κατοχύρωσε και τη εφεύρεση του, ως νέα πατέντα στη Γερμανία. Σκοπός του ήταν να δημιουργήσει ένα κινητήρα υψηλής απόδοσης.

Η βασική διαφορά στον τρόπο λειτουργίας ενός κινητήρα πετρελαίου από ένα κινητήρα βενζίνης είναι η υψηλή συμπίεση του αέρα στο θάλαμο καύσης. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να έχουμε υψηλότερη απόδοση με λιγότερη κατανάλωση. Όσο βέβαια μεγαλύτερη είναι η συμπίεση του αέρα στο θάλαμο τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα όσον αφορά την απόδοση.

Μεγάλο ρόλο βέβαια τόσο στην απόδοση αλλά και στη δημιουργία καυσαερίων παίζει η αντλία υψηλής πίεσης, η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός κινητήρα πετρελαίου και είναι αυτή που δημιουργεί την πίεση ψεκασμού του καυσίμου. Η αντλία υψηλής πίεσης είτε μηχανική είναι είτε ηλεκτρονική είναι έχει μεγάλη σημασία για την καλή λειτουργία του κινητήρα. Στην αντλία βασίζεται τόσο η σωστή καύση του μίγματος (καύσιμο-αέρας), αλλά και ο χρονισμός του κινητήρα.

 

Ένα σωστό εργαστήριο επισκευής αντλιών πετρελαίου πρέπει να είναι σε θέση να εκτιμήσει σωστά την κατάσταση της λειτουργίας του κινητήρα, τις αιτίες κακής λειτουργίας και απόδοσης και να επισκευάσει σωστά την αντλία για να λειτουργεί σωστά και να μην έχουμε μειωμένη απόδοση, καπνό ή άλλα προβλήματα.

Βασικός σκοπός ενός εργαστηρίου αντλιών πετρελαίου είναι η άψογη λειτουργία της αντλίας, αφού υπάρχουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία για το λύσιμο-δέσιμο της αντλίας, το δοκιμαστήριο ελέγχου (Test bench), και οι οδηγίες για την επισκευή αλλά και την ρύθμιση της αντλίας στο δοκιμαστήριο. Στο εργαστήριο μας επισκευάζουμε αντλίες διαφόρων κατασκευαστών, όπως της Bosch, της Zexel, της Nipodenso, και της Delphi με γνήσια ανταλλακτικά και οδηγίες των κατασκευαστών.

Η σπουδαιότητα μιας τέτοιας εργασίας φαίνεται αμέσως μόλις τοποθετηθεί η αντλία στον κινητήρα. Οι τεχνικοί μας δίνουν μεγάλη σημασία στα παραπάνω για πολλούς λόγους και κυρίως λόγω του ανταγωνισμού. Οι επενδύσεις μας σε ανθρώπους και εξοπλισμό κρίνονται καθημερινά από τους οδηγούς, από τις αντιπροσωπείες και από τους απλούς πολίτες που έχουν σχέση με τη δουλειά μας.

Οι απαιτήσεις της εργασίας μας σίγουρα έχουν αυξηθεί, διότι η τεχνολογία προχωράει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα από τις μηχανικές αντλίες με απλές ρυθμίσεις σε μηχανικά δοκιμαστήρια, σήμερα να υπάρχουν ηλεκτρονικές αντλίες πολλών τύπων, ενώ πολλές από αυτές απαιτούν ηλεκτρονικά δοκιμαστήρια με αυτόματους ελέγχους.

Επίσης οι κανονισμοί σχετικά με τους ρύπους, εξελίσσονται σύμφωνα με πρότυπα περισσότερο ανθρώπινα σε ότι αφορά τη ρύπανση της ατμόσφαιρας, έτσι έχουμε σήμερα το Euro 4 και σύντομα θα έχουμε το Euro 5.

Ένα εργαστήριο αντλιών πετρελαίου πρέπει να λαμβάνει υπόψη του όλες τις ανωτέρω αλλαγές και να προχωράει υπεύθυνα στην κατοχύρωση της εργασίας του και στη καλή προετοιμασία για να ανταποκριθεί σε μελλοντικές προκλήσεις.